Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC2193106   Panells digitals, un recurs educatiu i motivador a l’aula.
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   1/7/2024 - 22/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   6RAO Panells digitals, un recurs educatiu i motivador a l’aula.
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   Un dels grans objectius de l’educació és desenvolupar la competència digital tant en els docents com en l’alumnat.

La societat avança a un ritme vertiginós i les tecnologies digitals són part de la nostra vida. Els centres educatius s'han d’adaptar a una nova mirada d’entendre l’educació i els recursos pedagògics que ofereixen les noves tecnologies.
Els infants tenen al seu abast la tecnologia digital des de ben petits i l’escola es converteix en un agent educatiu que ha d’ajudar a fer-ne un bon ús.
Aquest curs proporciona als docents estratègies digitals a l’aula. El curs es planteja com un recurs per poder fer un ús
Els aprenentatges es vinculen amb el currículum mitjançant el disseny de propostes didàctiques per aplicar a l’aula. L’arribada dels panells digitals als centres educatius ha de convertir-se en un recurs pel desenvolupament de les activitats d’ensenyament-aprenentatge a les aules, on es vehicula l’aprenentatge amb la col·laboració i la interacció digital de tot l’alumnat i professorat.


La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma a Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a: https://aprenonline.org
  
Objectius   Objectiu principal:
Conèixer les característiques bàsiques i funcionalitats dels panells digitals.

Objectius específics:
Conèixer les característiques bàsiques i funcionalitats dels panells digitals.
Donar a conèixer les possibilitats didàctiques que ofereixen els panells digitals en les programacions d’aula.
Conèixer les metodologies i estratègies de gestió d’aula i organització de grups tot vehiculant l’ús dels panells digitals a activitats d’ensenyament-aprenentatge.
Dissenyar activitats o reptes pedagògics interactius i dinàmics que aprofitin les funcionalitats del panell digital per desenvolupar diferents competències del currículum.
Donar a conèixer exemples de projectes i activitats, amb ús dels panells digitals, d’implementació a l’aula.
Aprendre a fer un bon ús dels panells digitals.


  
Continguts   Bloc 1: Els panells digitals als centres educatius.
La competència clau digital dins del currículum.
Integració dels panells digitals a l’aula.
Característiques bàsiques i funcionalitats dels panells digitals.
Avantatges dels panells o pantalles interactives davant d’altres dispositius.

Bloc 2: El disseny de propostes didàctiques competencials.
Estratègies per dissenyar activitats interactives.
Possibilitats didàctiques que ofereixen els panells digitals en les programacions d’aula.
Metodologies i estratègies de gestió d’aula i organització de grups tot vehiculant l’ús dels panells digitals.
El treball competencial a l’aula amb la utilització dels panells digitals.
Consideracions per fer un bon ús dels panells digitals.
Els panells digitals, un recurs motivador a l’aula.

Bloc 3: Del guix a la pantalla.
Projectes i activitats, amb ús dels panells digitals, d’implementació a l’aula.
Integració de vídeos, imatges i altres recursos multimèdia.
Utilització dels panells interactius a l’aula d’infantil.
Utilització dels panells interactius a l’aula de primària.
L’ús dels panells audiovisuals com a eina inclusiva.

  
Formador/a   Marta Colominas Casas
  
Avaluació   El curs està dividit en 3 blocs:
El primer bloc treballa el concepte de recursos digitals i pedagògics a l’aula com a element per adquirir la competència digital per part de l’alumnat. Es fa una visió conceptual i pedagògica dels coneixements bàsics de les característiques i funcionalitats dels panells digitals. Es dona a conèixer les possibilitats didàctiques que ofereixen els panells digitals en les programacions d’aula. La persona participant ha de respondre un qüestionari sobre aquest marc conceptual. La persona participant ha de reflexionar sobre què aporten els panells digitals a l’aula. I s’ha de fer un recull de totes les estratègies per dissenyar activitats interactives a través dels panells digitals.

El segon bloc vol donar a conèixer les metodologies i estratègies de gestió d’aula i organització de grups tot vehiculant l’ús dels panells digitals a activitats d’ensenyament-aprenentatge. S’ofereixen recursos per dissenyar activitats o reptes pedagògics interactius i dinàmics que aprofitin les funcionalitats del panell digital per desenvolupar diferents competències del currículum. Es reflexiona i es concreta com els panells digitals ajuden a la inclusió dels infants a l’aula i d’aquesta manera atendre la diversitat. La persona participant ha de dissenyar activitats o reptes pedagògics interactius i dinàmics que aprofitin les funcionalitats del panell digital per desenvolupar diferents competències del currículum.

El tercer bloc ofereix diferents estratègies per dissenyar activitats interactives, i la integració de vídeos, imatges i altres recursos multimèdia. Aquest últim bloc té com a objectiu el disseny de propostes didàctiques competencials. Per finalitzar el curs introdueix com aprendre a fer un bon ús dels panells digitals al centre educatiu. La persona participant ha d’elaborar un elevator pitch exposant els arguments a favor d’utilitzar els panells digitals a l’aula i com fer-ne un bon ús. A part la persona participant ha d’elaborar un projecte final on doni a conèixer exemples de projectes i activitats, amb ús dels panells digitals, d’implementació a l’aula.


En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.
  
Requisits de  certificació   Per aconseguir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats suggerides i haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/04/2024 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).